fbpx

Oeh zo gaaf:

Pauline Jonker (www.maakmijwatwijs.nl) en Annemieke Augusteijn (www.mijnsuperkracht.nl ) hebben samen deze mooie decemberactie opgezet, en vroegen 13 andere ondernemers die zich bezig houden met onderwijs, met leren leren en de ontwikkeling van kinderen mee te doen.

Jaa! Natuurlijk wilde ik dat! En ik niet alleen! Scroll naar beneden om te zien welke fantastische ondernemers meedoen aan deze #decemberactie2019 #ontwikkelenenleren #cadeaus

En kijk gauw wat hun cadeau voor jou is!!

Hoe werkt het?

Klik op de link, meld je aan met jouw naam en mailadres (je ontvangt dan de nieuwsbrief van de betreffende ondernemer) en je ontvangt direct het cadeau!

Hanneke Cents : LeesLiever Scheurkalender

Dé tool voor een jaar lang LEESPLEZIER.

Leesplezier is vaak ondergeschikt aan leesprestaties. Kinderen denken vaak dat het gaat om snelheid en het behalen van leestoetsen.

Zij weten niet meer “waarom” lezen zo belangrijk is. Lezen gaat om BEGRIP. Hiermee krijg je toegang tot nieuwe kennis, kun je jezelf verder ontwikkelen en de wereld veroveren. LEESBEGRIP begint écht met LEESPLEZIER.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief en ontvang GRATIS de hele maand januari van de LeesLiever Scheurkalender 2020. Dé scheurkalender die motiveert, inspireert en stimuleert. Start het nieuwe jaar goed met boekentips, leesadvies, handige tools, strategieën, wist-je-datjes en nog veel meer.

Hanneke Cents

Hanneke Cents heeft ruim 15 jaar als logopedist en dyslexiebehandelaar gewerkt. Nu begeleidt zij als Taal – Lees – Spelling Specialist in haar eigen praktijk kinderen met lees – en /of spellingproblemen. Daarnaast verzorgt zij masterclasses, workshops en trainingen voor zowel kinderen, ouders als professionals. Het is haar missie om ieder kind plezier én succes in TAAL te laten ervaren. Want, TAAL is de basis voor een goede toekomst!

In 2019 heeft Hanneke de LeesLiever Scheurkalender 2020 ontwikkeld.

Dé scheurkalender die kinderen, ouders en leerkrachten motiveert, inspireert en stimuleert. Elke dag LEESPLEZIER in een ander perspectief.

https://hannekecents.nl/decemberactie-leesliever-scheurkalender-2020/

Jasmijn George 

Hoi, ik ben Jasmijn George, juffencoach.

Ik werk met leerkrachten in het basisonderwijs, die vanuit hun hart les willen geven.

die zichzelf weer op nummer 1 durven zetten. Daar hoort bij: balans creëeren.

In mijn E-book “Werken aan Balans” deel ik een aantal stappen die je kunt zetten om te gaan zorgen voor meer balans in je leven. Want:

♡ Het mooie aan leerkracht zijn, is dat het er toe doet.

♡ Het moeilijkste aan leerkracht zijn, is dat het er elke dag toe doet.

Download nu het e-book en ontvang 8 tips om werk en privé in balans te houden. En de 4 stappen die je kunt zetten om schuldgevoel te voorkomen.

http://www.juffencoach.nl/decemberactie

Ingrid Raven – 10 waardevolle leestips

Vind jij het lastig om je leesbegeleiding goed vorm te geven? Vraag jij je af hoe en wat je moet lezen met je leerling? Is het vaak moeilijk om je leerling te motiveren?

Herkenbaar? Dan kun je mijn cadeau vast goed gebruiken:

10 waardevolle tips voor optimale leesbegeleiding

Je krijgt:

  • 10 waardevolle tips die je meteen kunt toepassen in je praktijk.
  • Een video-masterclass: ik loop alle tips met door en geef toelichting en onderbouwing.

Als bonus krijg je:

  • Leesformulieren voor middenbouw en bovenbouw. Natuurlijk mét uitleg!
  • Een blad met tips en aanwijzingen voor ouders. Die kun je meegeven aan de ouders van jouw leerlingen. Zo gaan jullie echt samenwerken en zal het kind ook thuis gemotiveerd zijn om te lezen.

Ingrid Raven

Ik ben Ingrid Raven, ik ben remedial teacher met een eigen praktijk. De praktijk is met name gericht op het werken met leerlingen met lees- en spellingsproblemen of dyslexie. Wij geven al 13 jaar particuliere dyslexiebehandeling.

Bij het inwerken van mijn collega’s in de praktijk voelde ik het al: kennis delen vind ik geweldig. En bij presentaties op scholen merkte ik: zet me voor een groep en ik voel me als een vis in het water.

Dan is de stap naar een eigen opleiding nog maar klein natuurlijk. In januari 2019 is de opleiding Kijk in de Praktijk gestart. Een opleiding Lezen, Spellen en Dyslexie.

Ik hou ervan om de diepte in te gaan. Ik hou van boeken, kennis opdoen en vervolgens een vertaling maken naar de praktijk. In de opleiding neem ik collega’s mee in deze vertaalslag. Met deze tips en masterclass doe ik dit eigenlijk ook. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt en de tips meteen kunt toepassen in jouw eigen onderwijspraktijk.

https://www.kijkindepraktijk.nu/kerstactie/index.html

Laura Koops van ‘t Jagt – Gratis toegang tot de INSTA LEREN LEREN E-TRAINING

Leer hoe jij zo efficiënt mogelijk kan leren. Een online training van 8 dagen met theorie, tips, tools en praktische downloads.

De eerste online cursus via Instagram die jou/jouw kind leert hoe jij/hij/zij het beste kan leren!

De Insta Leren Leren training leert jou wát je moet doen om zo efficiënt mogelijk te leren. Je leert hoe jij dat het beste kan doen en welke manier van leren het beste bij jou past, zonder dat je daar de deur voor uit hoeft.

Je kunt de training vergelijken met een echte training, alleen dan via Instagram. We behandelen alle informatie in verschillende dagen. In totaal 8. Elke dag behandelen we informatie iets nieuws!

HET PROGRAMMA VAN DAG TOT DAG

Dag 1: Overschatten

Dag 2: Je geweldige brein

Dag 3: Hoe werkt het geheugen?

Dag 4: Efficiënt leren

Dag 5: Actief bezig

Dag 6: Het verspreiden van leermomenten

Dag 7: Help, ik heb een toets!

Dag 8: Chill leren

DEZE TRAINING IS GESCHIKT VOOR JOU WANNEER JIJ:

-Wilt weten hoe jij het beste kan leren leren

-Je nu veel tijd kwijt bent aan je huis- en leerwerk

-Extra motivatie kan gebruiken voor school

-Wil leren hoe je beter met (school)stress om kan gaan

-Zelf graag je trainingstijd indeelt

-Dit wilt doen vanuit je eigen woonkamer, of waar dan ook!

ZO WERKT HET!

De training volg je via jouw Instagram account. Jij krijgt, via deze toffe decemberactie, gratis toegang tot de online training! (normaal voor 15,-). Vul je gegevens op de pagina in en je kunt vanaf 13 januari 2020 deelnemen aan de online training!

Meld je aan bij het Instagramaccount: @instalerenleren. Als alles goed is gegaan, krijg je op de startdatum (13 januari) toegang tot de onlinetraining.

De training bestaat uit Instagram story’s met foto’s, filmpjes en opdrachten waar je doorheen klikt. Kort en krachtig. De training duurt 8 dagen. Elke dag wordt er 1 module behandeld. Je bent hier per dag ongeveer 10-15 minuten aan kwijt.

Je kunt de training dagelijks volgen, maar ook tot een maand na de startdatum terugkijken. Je kunt er dus ook voor kiezen om een module op een moment te kijken dat het jou uitkomt of om een module nog eens te herhalen.

Laura Koops van ‘t Jagt

Ik ben Laura, kinder- en tienercoach. Ik word razend enthousiast van kinderen. Ik geniet van hun eerlijkheid, hun energie en puurheid.

Ik ben gek op uitdagingen en denk niet in problemen, maar in oplossingen. Ik heb een duidelijke missie: elk kind de beste versie van zichzelf laten worden! Ik wil kinderen helpen hun talenten te ontdekken en hen laten groeien en shinen.

Daarom ben ik mijn eigen Lab begonnen: ’t Leerlab. Een fijne en veilige plek waar kinderen fouten mogen maken, waar je mag experimenteren, mag vallen en weer opstaan, waar je een extra duwtje in je rug krijgt om verder te komen.

Mijn missie is om zoveel mogelijk kinderen te helpen. Daarom heb ik een online training gemaakt. Via deze online training kan ik zoveel mogelijk kinderen in Nederland en. België leren hoe ze moeten leren! Op school leer je een heleboel, maar je leert niet hoe je het beste kan leren, terwijl dat zo’n belangrijk onderdeel is!

Pak nu je kans! Meld je aan en leer gratis hoe je moet leren leren!

https://tleerlab.nl/gratis-instatraining-lerenleren/

Pien van der Most – Direct in contact met ondersteunend tekenen – filmpje

Missie: “Elk kind (met TOS) heeft een professional of ouder in zijn netwerk die ondersteunend tekenen leert en inzet”

Werk jij met 1 of meer kinderen en/ of jongeren (in het onderwijs)?
Of ze nu hoogbegaafd zijn of een laag niveau hebben, hoogsensitief,  ad(h)d, TOS hebben of anderstalig, slechthorendheid zijn of …

Het “stempeltje ” maakt niet uit!

Kijken naar het hele kind/jongere maakt wèl uit: Wat heeft hij/zij nodig om gezien en gehoord te worden?

Tekeningetjes bij gesproken taal helpen het brein om bij die kern te komen. Om in gesprek te gaan. Om makkelijker te vertellen hoe het gaat.

Om die ingang aan te bieden! Maar hoe dan?!

Mijn naam is Pien van der Most, trainer van professionals in ondersteunend tekenen bij kinderen (en jongeren).

En met dit cadeau ga ik jou inspireren om vaker gebruik te maken van kerntekeningetjes bij gesproken taal!

Leg 1 pen en een papier vast klaar! En downloaden maar!

In het filmpje laat ik je zien hoe je met een aantal tips en een oefening vanuit jezelf het kind en de jongere in zijn/haar kracht zet met ondersteunend tekenen!

Veel plezier!

Groetjes Pien

Pien van der Most

Mijn naam is Pien van der Most. 14 jaar met veel plezier als logopedist (cluster2, taalontwikkelingsstoornissen en slechthorendheid) gewerkt en 4 jaar als Ambulante Begeleider in het passend onderwijs. Met manlief en onze 2 dochters wonen we in Groningen. En sinds 1 december 2018 ben ik helemaal voor mijzelf begonnen!

Pien met een (wereld)missie! “Elk kind (met TOS) heeft een professional of ouder in zijn netwerk die ondersteunend tekenen leert en inzet”

Door het hele land geef ik (incompany) trainingen, met als specialiteit TekenenbijTOS(trainingen). Daarnaast heb ik 2 online programma’s, 1 voor ouders én 1 voor professionals gericht op TekenenbijTOS.

Ik heb een diepe overtuiging dat wij als mensen, als professionals, als ouders veel meer gebruik kunnen en mogen maken van beelden/ tekeningetjes IN COMBINATIE MET gesproken taal. Dat wij hierin een voorbeeld mogen zijn.  Zeker bij kinderen en bij jongeren. Of je nu een hoog IQ hebt, zeer laag, hoogsensitief bent, selectief mutisme, anderstalig: dat maakt niet uit! Het effect? Met ondersteunend tekenen kan het brein, vanuit veiligheid, taal makkelijker verwerken, onthouden, begrijpen, makkelijker op taal kunnen reageren, vertellen en jezelf beter uiten.  Kortom een werkwijze binnen de Totale Communicatie om gehoord en gezien te worden. En iedereen kan het! Jij ook! En daarin wil ik jou uitdagen en inspireren.

https://www.ondersteunendtekenenbijkinderen.nl/decemberactie-in-je-kracht-met-ondersteunend-tekenen-professionals/

Terry van de Beek – Decemberkorting

www.dyslexie-express.nl doet mee met de decemberactie georganiseerd door Mijn Superkracht en Maak Mij Wat Wijs.

Bij elke bestelling in de webwinkel ontvangt u 15% decemberkorting bij uw bestelling vanaf €25,00 met vermelding van onderstaande kortingscode:

Kerstendyslexie2019

De code is actief vanaf 1-12-’19 t/m 31-12-‘19

Terry van de Beek wenst u alvast hele fijne feestdagen en een goede start van 2020! En veel plezier gewenst bij het bezoek aan mijn webwinkel.

Terry van de Beek

Mijn naam is Terry van de Beek, eigenaar van Dyadon advies & training, met een ruime ervaring in het trainen en adviseren op het gebied van goed taal- en leesonderwijs en dyslexie. Ik leid vol passie ouderavonden over dyslexie en diverse taalthema’s en geef hierover enthousiast en inspirerend trainingen. Ik ontwikkel de benodigde materialen graag zelf en het liefst op maat. Ik geef ze zelf uit en ben daarmee uniek in Nederland! Zie hiervoor www.dyslexie-express.nl.

Ik ben lid van de Vereniging van Taalspecialisten en dyslexiespecialist en ben zowel in het po als in het vo werkzaam. Mijn focus ligt op het begeleiden van de sociaal-emotionele problematiek, die dyslexie vaak met zich meebrengt. Ik ben tevens gecertificeerd Beeldcoach en kan daarmee direct op de werkvloer coaching aanbieden voor zowel leerkrachten als leerlingen. Ook lever ik graag maatwerk aan scholen in de vorm van diverse workshops en studiedagen.

Alle materialen die Dyadon ontwikkelt en uitgeeft zijn gericht op de professionalisering van leerkrachten met betrekking tot de begeleiding van leerlingen met leesproblemen en  dyslexie.

Een deel van mijn kennis op het gebied van taal en dyslexie deel ik graag gratis met u door middel van columns of downloads.

www.dyslexie-express.nl

Suzanne van der Star – Cadeau

Maak voordelig kennis met onze kauwsieraden!

Een van de bekendste producten van Educadora webshop zijn de kauwsieraden van de merken Chewigem en Ark Therapeutic. Misschien herken je het wel, je kind die kauwt op potloden of sabbelt op kragen of mouwen. Veelal roept het de neiging op om dit gedrag te verbieden, maar in feite probeert je kind op deze manier zichzelf te reguleren.  Het helpt je kind op spannende momenten om tot rust te komen (net zoals duimen ook deze functie heeft). Voor andere kinderen helpt het kauwen om juist te kunnen blijven opletten in de klas. Het kauwen heeft dus een functie voor je kind.  In plaats van het af te leren, doe je er beter aan om een veilig alternatief te bieden zoals een kauwsieraad.

Graag laten we je dan ook kennismaken met onze kauwsieraden. Bij inschrijving ontvang je een kortingsbon voor 20% korting op onze kauwsieraden collectie.

Suzanne van der Star

Suzanne van der Star (van Educadora ) is gespecialiseerd in de verkoop van sensorische hulpmiddelen, producten en educatieve materialen. Het originele en kwalitatief goede aanbod sluit goed aan bij kinderen met problemen in de prikkelverwerking, maar ook kinderen die extra uitdaging nodig hebben.

Een greep uit het aanbod: kauwsieraden, vibrerende kussens, aromatheraputty, tangles, verzwaarde knuffels, sensorische ballen en blokken, maar ook boeken en educatieve spellen zoals smart games en de happy cube.

Suzanne is orthopedagoge en voorziet je graag van deskundig advies bij het kiezen en inzetten van de diverse hulpmiddelen.

https://app.enormail.eu/subscribe/f3aa1f8a9ea0d23fe674c527494a5906

Daphne van de werken – E-book

Het dagelijks lesgeven vergt van ons leerkrachten veel energie, flexibiliteit en inlevingsvermogen. We bereiden op verschillende niveaus onze lessen voor, geven de lessen, maken materialen, houden verslagen bij, hebben (zorg)gesprekken met ouders en moeten veel ballen in de lucht houden.

Maar moeten we dit allemaal alleen doen en zelf alle ideeën bedenken? Of kunnen we een momentje pauzeren, een kopje thee of koffie drinken en samen met collega’s van elkaar leren? Ik gun iedere leerkracht zo’n moment. Ik daag iedere leerkracht uit om zo’n moment in de agenda te prikken en van en met elkaar te leren.

In  deze weggever zijn 10 vragen uit de kaartenset ‘Helpende Handjes’ opgenomen om samen op weg te gaan naar de top ideeën in de school die het delen meer dan waard zijn. Samen sta je Sterk.

Veel plezier op deze ontdekkingstocht, Daphne.

Daphne van de Werken

Ik ben Daphne van de Werken. Sinds 2004 werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs, doen waar mijn hart van vol is: kinderen leren leren en voor ieder kind de passende werkwijze bedenken. De afgelopen jaren heb ik mij verder ontwikkeld in de speciale onderwijsbehoeften van ieder kind. Als het voor een kind mogelijk kan worden gemaakt de juiste werkwijze vorm te geven, komt het leren leren weer op gang en kunnen kinderen weer groeien in hun zelfvertrouwen. Dit is voor mij de mooiste beloning in het vak.

Niet alleen ieder kind, maar ook iedere ouder, leerkracht en school hebben hun eigen ontwikkeling. Sinds 2014 werk ik 4 dagen als leerkracht in groep 4 en heb ik daarnaast Onderwijspraktijk Werkbaar mogen opbouwen. Mijn plek om remedial teaching, co-teaching en scholing aan te bieden. Een plek waar ik vanaf 2020 ook als BrainGym en Dominance Factor instructeur en begeleider iedereen mag inspireren en helpen weer in balans te komen door beweging.

www.mijnsuperkracht.nl/decemberactie-daphne

Tineke van der Klink-Bouwens en Robine Zijderhand-Kroon – Spelen met executieve functies

Ontvang de download ‘Spelen met executieve functies’ en maak kans op een verrassingscadeau in januari

Dit leuke spel kun je spelen in je klas, praktijk of thuis. De download bestaat uit een draaicirkel en per executieve functie een opdracht.

Even nadenken voordat je iets doet of zegt, je emoties onder controle kunnen hebben, je flexibel opstellen als iets anders gaat dan dat je verwachtte, zorgen dat je werk klaar krijgt, de juiste spullen op bepaalde momenten bij je hebben, doorzetten ook als iets tegenvalt… In al die situaties maak je gebruik van je executieve functies. Het ontwikkelen van deze functies brengt rust en regelmaat in je hoofd.

Een goede ontwikkeling van executieve vaardigheden heeft veel invloed op de schoolprestaties. Het is zelfs een betere voorspeller van schoolsucces dan intelligentie. Een goede reden om met de oefeningen en opdrachten aan de slag te gaan.

Overweeg je om later ook het bordspel ‘Spelen met Executieve Functies’ met de doos opdrachtkaarten aan te schaffen? Download en spel zijn prima te combineren!

Robine Zijderhand-Kroon en Tineke van der Klink-Bouwens

Tijdens onze leren leren-trainingen aan leerlingen uit het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs kwam naar voren dat zij het heel prettig zouden vinden als er meer met dan over hen zou worden gesproken. In de praktijk bleek daarnaast dat de leerlingen vaak moeite hadden met vaardigheden als plannen, organiseren en timemanagement; een deel van de zogenaamde executieve vaardigheden.

Omdat wij niet het juiste product konden vinden om met leerlingen over hun executieve vaardigheden te praten, hebben we het zelf gemaakt: De Gesprekskaarten Executieve Functies voor het voortgezet onderwijs. Inmiddels hebben wij een mooie lijn producten gemaakt waarmee je makkelijk met een kind of een tiener in gesprek gaat. Zie voor informatie https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/lerenlerenschiedam/

https://www.lerenlerenschiedam.nl/decemberactie

Esther Bennett – Planner

  • Wil jij met weinig inspanning snel stappen maken in je W&T-onderwijs, zodat je dit kunt
  • afstrepen als DONE?
  • Zijn jouw doelen en visie nog niet uitgewerkt in een plan van aanpak?
  • Maak je nog niet genoeg gebruik van de aanwezige materialen voor W&T?
  • Heb je nog geen doorgaande leerlijn?

Dan is deze gratis planner iets voor jou. Met de planner krijg je een helder inzicht van waar je nu staat en plan je de stappen in om dit in de komende vijf jaar te verbeteren.

Zo heb je een duidelijk plan waarmee je direct aan de slag kunt om je W&T-onderwijs naar het niveau te krijgen dat je wil en dat van je verwacht wordt.

Bonus: Ik geef twee keer een gratis webinar waarin je je planner met mij kunt bespreken en vragen kunt stellen.

Uit de praktijk:

“Wat fijn om deze planner ook echt te bespreken, als je er zo naar kijkt is dat inderdaad heel logisch.” Mijn vraag was: “Waarom geef je jezelf een 2 bij de vraag in welke mate ouders zijn betrokken bij de W&T activiteiten? Ze komen elk jaar langs in de klas om over hun beroep te vertellen, dan is hun rol toch helder? Zou het helpen als dit vastgelegd is in het schoolplan of eerder/ duidelijker aan de ouders wordt gecommuniceerd?”.

“Je hebt helemaal gelijk! ”

Esther Bennett

Als programmeer-enthousiast, aanjager structureel programmeren op de basisschool, help ik basisscholen programmeren structureel toe te voegen aan hun onderwijs, op een manier die aansluit bij de bestaande wetenschaps- en technieklessen en met een minimale extra belasting voor de docenten. Ik ben de bedenker van de C.O.D.E.-methode en oprichter ProgrammeerMetEsther.

Waarom?

Ik geloof in een wereld waarin alle vrouwen (en mannen) kunnen werken op een manier die bij hen past. Waar ook ter wereld, in uren die passen bij hun privéleven en bij het juiste bedrijf.

Programmeren is een beroep dat aan al deze facetten kan voldoen. Daarnaast is programmeren een wereldtaal in deze maatschappij waar alles draait om computers. Hoe meer diversiteit onder programmeurs, hoe beter alle software wordt.

https://www.programmeermetesther.nl/gratis-planner/

Ellen Dreezens – De woedethermometer

Het is voor kinderen vaak moeilijk om met overweldigende gevoelens om te gaan. Dit uit zich soms op een manier die voor niemand leuk is: een woede-aanval. Maar daar is iets aan te doen!

De woede-thermometer oefening is er speciaal op gericht om kinderen te helpen om hun boosheid te begrijpen en te leren doseren. Samen met het kind verken je wanneer boosheid optreedt, wanneer een ontploffing onvermijdelijk is en hoe je boosheid op een fijne manier kunt laten afkoelen.

De woede-thermometer oefening komt uit het Doorleefboek, een praktisch werkboek dat erop gericht is om kinderen te helpen om een rouwproces te verwerken.

Ellen Dreezens

Ellen heeft jong haar beide ouders verloren. Dat heeft haar diep gevormd.
Ellen is gepromoveerd psycholoog en kunstenaar. Ze staat regelmatig als danseres en zingend op het podium. In 2012 maakte ze een muziektheatervoorstelling rond het thema ‘jezelf mogen zijn.’ In 2015 werd die gevolgd door een filmportret over haar overleden ouders.
Als docent aan het University College Tilburg haalt Ellen haar studenten uit hun comfortzone met uitdagende vakken.
Hiernaast is Ellen spreker en auteur over rouw, na haar opleiding aan de Academie voor Counselling en Coaching.

Live Love Lose helpt kinderen en volwassenen om te gaan met rouw. Hiervoor zijn het Doorleefboek (kinderen tussen de 6 en 10) en het Scheurblok Rouw (volwassenen) ontwikkeld. Beiden zijn sfeervol en informatief en helpen je de moeilijke emoties rondom rouw te begrijpen en in je leven te verweven.

www.mijnsuperkracht.nl/decemberactie-ellen

Pauline Jonker – 5 lessen SLiM leren leren & plannen 

Begeleid jij in jouw klas/huiswerkbegeleiding/onderwijspraktijk leerlingen bij het leren leren & plannen (of wil je dit gaan doen?)

Vraag dan nu 5 lessen uit het online programma SLiM leren leren & plannen aan en ervaar hoe je hiermee nog betere resultaten kunt behalen met jouw leerlingen.

Er zijn heel veel middelbare scholieren die niet op hun niveau presteren en vastlopen in het onderwijs, omdat ze niet weten hoe ze moeten leren en plannen (en alles wat daarbij komt kijken).

Met als gevolg: stress, ruzie thuis en steeds minder motivatie voor school.

Zonde, vind ik. En ook helemaal niet nodig. Wanneer deze leerlingen weten hoe ze kunnen leren en plannen op de manier die bij ze past, ze leren om zelf keuzes te maken en om zelf de verantwoordelijkheid te nemen, dan neemt de motivatie in leren weer toe. Waardoor ze (weer) kunnen presteren naar hun kunnen.

Inhoud van deze 5 lessen:

Beginsituatie en huiswerkplek
Mindset
Doelen stellen
Lange termijnplanning
Weekplanning en dagplanning

Deze 5 lessen komen allemaal uit de eerste 3 weken van het online programma SLiM leren leren & plannen. Het online programma waarmee middelbare scholieren in 3 maanden leren leren & plannen op de manier die bij ze past.

Spreekt dit jou aan? Ga dan nu aan de slag met 5 lessen uit het online programma SLiM leren leren & plannen. Zodat je de kracht van het online programma kunt ervaren.

In december kun je de 5 lessen gratis (normaal voor €37,-) aanvragen.
Vul je gegevens op de pagina in en je kunt meteen met de 5 lessen aan de slag.

Pauline Jonker

Ik was die middelbare scholier die niet wist hoe ik moest leren en plannen. Dit zorgde voor veel stress, onvoldoendes, onrust en deed mijn zelfvertrouwen geen goed.

Ook nu zijn er veel middelbare scholieren die niet weten hoe ze moeten leren en plannen. Dit is een groot probleem! Gelukkig zijn er huiswerkbegeleidingen en onderwijspraktijken die deze leerlingen helpen. En zetten steeds meer scholen zich hier actief voor in.

Ik bied deze huiswerkinstituten/onderwijspraktijken complete programma’s die het mogelijk maken kwaliteit te leveren, efficiënter te werken en door te groeien.

De focus ligt altijd op het leveren van kwaliteit, met elke leerling gaan voor het beste resultaat.
Je kunt deze kwaliteit alleen leveren wanneer je in gesprek gaat met kinderen, écht naar ze luistert en ze zelf laat nadenken.

Hiervoor zet ik Motiverende Gespreksvoering in bij mijn leerlingen en ik merk steeds weer hoe goed dit werkt.

Ik vind het dan ook geweldig om hierin training te geven aan onderwijsprofessionals en dat we zo samen zoveel mogelijk jongeren stimuleren het beste uit zichzelf te halen.

https://maakmijwatwijs.nl/5-lessen-slim-leren-leren-plannen-decemberactie/

Meester Dennis – Cadeau

Bij Meester Dennis is het mogelijk om in december kans te maken op een educatieve applicatie. U kunt kiezen uit de applicaties “Het leerkasteel”, “Rijmen maar”, “Rekenen met geld” of “Kleutereiland”. Als u zich inschrijft voor de nieuwsbrief van Meester Dennis, dan doet u automatisch mee met de loting. In januari neem ik contact op met de winnaars om de prijs uit te delen en u van een promotiecode te voorzien. In totaal geef ik 25 promotiecodes weg aan de mensen die zich hebben ingeschreven.

Meester Dennis

Meester Dennis is een bedrijf wat is opgericht door Meester Dennis. Naast het lesgeven en het werken als ICT-coördinator, ben ik in mijn vrije tijd bezig met het bedrijf Meester Dennis. Ik ontwikkel educatieve applicaties voor kinderen in de leeftijd 4 tot 12 jaar en maak verschillende digibordtools en timers voor op mijn website. Deze tools en timers zijn gratis te gebruiken en te vinden op meesterdennis.nl. De applicaties die ik maak zijn veelal gratis te downloaden en soms zit er een grotere betaalde applicatie bij. Het ontwikkelen, tekenen en programmeren van applicaties en tools voelt voor mij als een fijne ontspanning. Ik vind het heerlijk om uren bezig te zijn met het tekenen van een enkele achtergrond, of het blijven nadenken tot het programma doet wat ik wil dat er gebeurd.

https://meesterdennis.nl/decemberactie.php

Yvonne Aarts – Herken je dat?

Je hebt het gevoel dat je kind meer kan dan dat  het in de klas laat zien

Je kind heeft moeite met lezen.

Je merkt de laatste tijd aan hem dat hij er steeds meer last van heeft.

Een boek lezen voor de boekbespreking is echt een struggle.

En doordat technisch lezen niet goed lukt, gaat begrijpend lezen natuurlijk ook heel moeizaam.

Je kind komt thuis en zucht; ‘als ik een bladzijde heb gelezen mam, dan weet ik niet meer wat ik heb gelezen’.

Misschien heeft je kind dyslexie, maar misschien is je kind toch gewoon een beelddenker?

Die beelddenker kan ik helpen, wil je weten wat een beelddenker is en wil je tips die je direct toe kunt passen om beter te onthouden wat je leest? Download dan mijn ebook en je weet direct waar je aan toe bent en hoe je je kind kunt helpen.

Wil je zeker weten of je kind een beelddenker is? Wil je persoonlijk advies en een goed verslag waar ze op school mee vooruit kunnen?

Loot dan mee!

In de maand december verloot ik onder alle mensen die mijn e-book downloaden, een GRATIS uitgebreid beelddenkonderzoek. Twv €697,00

www.mijnsuperkracht.nl/decemberactie-yvonne.

Annemieke Augusteijn – Videoserie “Mijn favoriete tools voor de onderwijspraktijk”

Maak jij gebruik van apps om kinderen bijvoorbeeld de tafels te laten oefenen? Of gebruik jij weleens een filmpje als onderdeel van je instructie? Dan vraag je je vast ook weleens af waar je eigenlijk op moet letten als je een app of een filmpje kiest.

We weten echt wel dat het leukste filmpje niet altijd het beste is en dat een app die de kinderen graag spelen niet altijd een app is waarvan ze veel leren. Maar hoe zorg je dan dat je de juiste tools kiest voor jouw leerlingen en jouw doel?

Speciaal voor de decemberactie heb ik een serie video’s opgenomen over mijn favoriete tools. Hierin laat ik je bijvoorbeeld zien welke tools ik gebruik om mijn leerlingen thuis te laten oefenen, maar ook hoe ik snel een filmpje maak van mijn instructie. Natuurlijk vertel ik je ook waarom ik deze tools zo goed vind en waar je op kunt letten als jij op zoek bent naar een passende app.

Voor professionals met een eigen praktijk heb ik ook een video toegevoegd met tools voor ondernemers.

Meld je nu aan voor Mijn Superkracht-mail en ontvang deze videoserie gratis!

Annemieke Augusteijn

Naast remedial teacher met een praktijk ben ik de oprichter van Mijn Superkracht. Mijn Superkracht is een netwerk van professionals met een eigen praktijk. Zij maken gebruik de beveiligde omgeving die speciaal ontwikkeld is voor de individuele begeleiding van kinderen.

Aanvankelijk was deze omgeving alleen bedoeld om te communiceren over huiswerkopdrachten, maar inmiddels heeft hij meer mogelijkheden, zoals het bewaren van het digitale dossier (rekening houdend met de AVG) en het versturen van facturen.

Zelf ben ik me steeds meer gaan richten op de zakelijke kant van het hebben van een praktijk. Ik vind het belangrijk dat Mijn Superkracht een aanvulling is op andere netwerken voor onderwijsprofessionals en ik merk dat daar vooral aandacht is voor de inhoudelijke kant van ons vak. Vandaar dat ik vooral informatie deel en activiteiten organiseer die betrekking hebben op het ondernemen. Zo heb ik onlangs een BHV-training laten verzorgen waarbij de EHBO-training vooral gericht was op EHBO bij kinderen. Ook verzorg ik regelmatig trainingen en webinars over onderwerpen als social media, de AVG en de kleineondernemersregeling.

Mocht jij gebruik willen maken van de omgeving of deel willen nemen aan activiteiten van het netwerk, dan ben je natuurlijk van harte welkom! Kijk voor alle informatie op www.onlineremedialteaching.nl

www.onlineremedialteaching.nl/decemberactie